Nijmegen

Vi kom fram till Nijmegen och Rens. Hon mötte upp och vi lämnade våra väskor hemma hos henne. Sen tog vi hennes cyklar in till stan och hon visade runt oss i staden!

På stan stannade vi och tog en öl och snacksade och sen handlade. Vi lagade mat och drack öl till och Rens spelar land hockey så vi gick till planen precis bredvid hennes hus och testade lite coola tricks!

Morgonen efter for vi vidare mot Paris och AGNES!

Amsterdam

Okej så den här interrailen: Jag och Elise for iväg den 5 juni och tog oss genom Holland och till Paris och sen blev det väldigt mycket så Elise bestämde sig för att åka hem och jag hade panik men tänkte att jag skulle försöka att testa att resa själv. Jag blev borta ungefär två och en halv vecka och det gick ändå ganska bra. Tänkte iallafall att vi tar det i ordning (om någon är kvar här ens haha). Först åkte vi till Amsterdam.

En gosig på färjan mellan Danmark och Tyskland.

Efter jättemånga timmar kom vi fram och märkte att det var ett kristet hostel mitt i Red Light District :--) Detta märkte vi när vi blev inbjudna till Bible Inspiration.

Min nya favvobild i allmänhet. På kvällen gick vi runt och tittade lite och samma sak gjorde vi dagen efter. Vi hade hittat ett fotografimuseum som ställde ut William Eggleston så vi gick dit.

Sedan i vanlig ordning skrev vi i ordning allt vi hade gjort. Det är ett bra sätt att försöka minnas även dumma eller konstiga saker, tips för den med dåligt minne.

Här är en katt som bodde på caféet.

Vi promenerade vidare och tittade runt mycket.

Det började SPÖregna så mycket så vi fick ta skydd under ett stort träd.

Sen packade vi ihop och for vidare till Nijmegen (Holland) och Rens som är Elise kompis!

Interrail

Hej hörni (om någon är där ute)
jag och Elise ska åka iväg med tåg i en månad från och med måndag. Försöker packa och tänka ut vad som kan vara viktigast att ha med sig. Om det är någon som hat tips i Östeuropa, säg till!!

Två dagar i Bergen

Flög till Bergen i Norge för att gå på intervju på Konsthögskolan där. Jag fick bo hemma hos Nan och Malte och det var så mysigt! Förutom intervjudagen så hann jag till exempel se Nans utställning, få träningsvärk på framsidan av smalbenen och åka linbana upp till Flöyen. Jag sov där två dagar och titta vad sol och mys vi fick.

Där fanns jättestora rhododendronbuskar överallt och jag gick omkring i stan ganska mycket efter att intervjun och rundvisningen var över.

Vi tittade lite på Nans ateljé och sen gick jag och Nan hem för vi var helt slut. Jag på intervju och hon som suttit och vaktat utställning hela dagen.

Vi handlade mat och öl och satte oss på deras balkong med så fin utsikt! Sen gjorde vi potatissallad när Malte kom hem.

Dagen efter hade jag hela dagen innan mitt flyg tillbaka gick kl 20. Så jag hade bytt nummer med en jättejättefin från intervjudagen så vi träffades och tog linbanan upp på Flöyen tillsammans! Det var ganska klart när vi kom upp och där fanns getter i sluttningarna.

Sedan tog vi en kaffe inne på restaurangen och då liksom hamnade vi i en jättetjock dimma! Det var så spännande, en kunde inte så någonting och lagom till vi hade druckit upp och skulle åka ned igen så hade det spruckit upp och vi gick bort till Nan på galleriet igen och drack lite mer kaffe.

Sen blev klockan fem helt plötsligt och Nan låste galleriet och vi mötte upp Malte för att fira av med att äta ute! Det blev lite stressigt men det var mysigt och sen tog jag Bybanen till flygplatsen och flög hem.