Mellanrummen: augusti

På en toalett i Folkets Park

Amanda precis innan Pridetåget

Tassos en badkväll vid stranden

Jag och Wolfgang

Rasmus fyllde 23 så jag och Lisa bakade en tårta och hemma hos honom fick vi tequila

Tassos vilken kväll som helst

Va int taskig

Det var Malmöfestivalen ju. Såg så himla mycket bra t.ex Säkert!, Hurula, Iiris Viljanen, Henrik Berggren och Frida Hyvönen

Svanar nära

Undergångsmoln över Möllan

En ny bok av Johanna Gustavsson som alla borde köpa. Den heter Vi är den här platsen eller tillståndet

Katterna som trixar när de får partymix

DSC04779 3.JPG

Tio som färgen Röd

Ett av alla Malmös fönster

Köpenhamn två dagar i rad

Fredag:
Vi skulle åka på Lousiana Litteraturs för att gå på ett samtal och för att se Marina Abramovic! Så vi köpte Öresund Runt så en liksom får ta färjan över till Helsingör och sen bron tillbaka till Malmö.
Så detta gjorde vi alltså:

(en mobilbild, wow vad dålig min telefon har blivit)

Vi tittade på utställningen först och sen kl 15:00 började ett samtal med Linda Boström Knausgård och Josefine Klougart (SOM JAG ÄLSKAR, som har skrivit tex Om Mörker & En av oss sover) Fick hennes autograf i Om Mörker som jag hade släpat med mig :---)
Vi köpte kaffe och öl och satt i solen i parken ett tag innan vi tog tåget ned till Köpenhamn!

Vi åt på Green Burger och gick runt. Drack kaffe och öl på Café N och spelade kort hela kvällen. Sen gick vi över bron mot Nörreport och de hade världens galej. Typ folk som hoppade fallskärm mitt i svarta natten och lyste upp med eld! De hoppade i team och skulle komma ned så snabbt som möjligt eller nåt. Och kändes som alla i Köpenhamn var där! Så konstigt men så kul och med en jättepeppig kommentator.

Sen tog vi tåget hem och liksom ingen på hela vägen hade kollat våra biljetter så vi gick hem och sov och morgonen efter sa vi att vi åker tillbaka! Biljetten var giltig i 48 timmar så vi gick på med paranoida hjärnor och ingen kollade biljetten till Köpenhamn på lördagsmorgonen heller, så det gick bra!

Lördag:
Vi tog tåget till flygplatsen och sen Metron till Kongens Nytorv för att gå och äta lunchbuffé på Rizraz! Det var INTENSE så gott. Sen gick vi på Tove Janssons utställning på ett galleri i närheten -->

(mobilbild fy fan)

Efteråt tog vi Metron till Nörreport igen och gick en sväng till Botaniska Have och köpte kaffe och låg på en brygga

Sen innan klockan blev 18 gick vi på några loppisar och sen satte vi oss och drack varsin Mojito och sen varsin öl och spelade skitgubbe, sjuan och bluffpoker till det blev mörkt och jag vann!

Kullaberg och Viken

Jag och Tassos åkte på tältresa till Kullaberg en dag och vi åkte ända ut till piren liksom och gick gick gick långt tills vi hittade till de legala tältplatserna.

Vi hittade  rätt klippor och satt där en stund och vilade i solen.

Vi åt och gick på upptäcksfärd och sen badade jag i detta guldet--->
Sen spelade vi kort och klättrade högt upp för att se solen helt röd

Sen klättrade vi ned och sen långt upp igen och kröp in i tältet och såg på Twin Peaks tror jag och sen somnade vi. Dagen efter kände vi oss inte riktigt klara så vi stannade i Viken påväg hem till Malmö och badade två gånger!

Mellanrummen: juli

Varsågoda det längsta inlägget ni sett! Hela juli av olika bilder som liksom inte passat in någon annanstans än i en sån här blandning.

Tassos på Cafe Agnes och så var vi på Textila Undertexter. En textil utställning på Malmö Muséer TIPS

Moki Cherry

Charlotte Johannesson

Sen gick vi ner till akvariet för att titta på ormarna och plågas lite och testa lite gränser. DET GICK BRA!

Sen så har vi legat på stranden vid havet ibland.

Francis har tramsat runt

Vi har haft fest och spelat massa kort, New York! Så kul och intense!

Jag och Tassos har promenerat mycket på kyrkogården

Och cyklat till solnedgången en massa gånger

En begravningsplats för trötta tomater eller tuggade växter.

Jag och Tassos åkte till Lund över dagen och gick runt och spinnade :--) Och en annan dag åkte vi till Ystad --->

Konstmuséet där hade en najs samlingsutställning. Och sen gick vi på loppis och sen till stranden och badade. Det var det kallaste jag känt i år men vi kom i iallafall.

Sen så har vi till exempel tagit bussen till Ön, som är ett namn på ett ställe, och Tio badade och sen åkte jag tillbaka för jag och Tassos skulle på spelning och se Molly Nilsson, det var BRA

Jag åkte till Bim i Örtofta och sov över en natt, det var väldigt mys. Vi åt mat och såg på Harry Potter -->

Den här döda mullvaden låg på vägen när jag skulle gå till tåget </3
Sen en tisdag så sågs jag och Anna och drack vin och sen helt plötligt beställde bord på restaurang och gick och drack superbra Sangria på Tacotisdag.

En annan dag var havet nästan helt svart och Francis var jobbig och stolt över att ha klättrat upp på högsta hyllan och rivit x-antal böcker.